Tájékoztatás a társadalombiztosítási támogatással rendelt nagyértékű gyógyászati segédeszköz egészségbiztosítói ellenjegyzésének eljárási szabályáról

A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. év LXXXIII. törvény 83.§ (6) bekezdés g) pontja, valamint a gyógyászati segédeszközök társadalombiztosítási támogatásba történő befogadásáról, támogatással történő rendeléséről, forgalmazásáról, javításáról és kölcsönzéséről szóló 14/2007. (III. 14. ) EüM rendelet 13/A.§ rendelkezése alapján:

Az egészségbiztosítói ellenjegyzéshez a társadalombiztosítás által rendszeresített megfelelően kitöltött vényt, egészségügyi dokumentációt, betegnyilatkozatot (sorozatgyártású gyógyászati segédeszköz második alkalommal történő rendelésekor, az adaptív és egyedi méretvétel alapján készült segédeszköz minden ismételt rendelésekor külön betegnyilatkozatot is) az ellenjegyzéshez kötött eszközt rendelő orvos be kell nyújtsa az OEP - beteg lakóhelye, illetve tartózkodási helye szerint - illetékes Területi Hivatalához.

   

 

Megnevezés

Cím

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Dél-alföldi Területi Hivatala

6726 Szeged, Bal fasor 17.-21.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Dél-alföldi Területi Hivatala

Bács-Kiskun Megyei Iroda

6000 Kecskemét, Izsáki út 8.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Dél-alföldi Területi Hivatala

Békés Megyei Iroda

5600 Békéscsaba, Luther u. 3.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Dél-dunántúli Területi Hivatala

7623 Pécs, Nagy Lajos király útja 3.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Dél-dunántúli Területi Hivatala

Somogy Megyei Iroda

7400 Kaposvár, Bajcsy-Zs. u. 28.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Dél-dunántúli Területi Hivatala

Tolna Megyei Iroda

7100 Szekszárd, Szent István tér 19.-21.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Észak-alföldi Területi Hivatala

4026 Debrecen, Darabos u. 9.-11.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Észak-alföldi Területi Hivatala

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Iroda

5000 Szolnok, Mikszáth. K. út 3.-5.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Észak-alföldi Területi Hivatala

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Iroda

4400 Nyíregyháza, Vörösmarty tér 7.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Észak-magyarországi Területi Hivatala

3100 Salgótarján, Zemlinszky R. út 9.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Észak-magyarországi Területi Hivatala

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Iroda

3530 Miskolc, Mindszent tér 3.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Észak-magyarországi Területi Hivatala

Heves Megyei Iroda

3300 Eger, Klapka Gy. út 1.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Közép-dunántúli Területi Hivatala

8000 Székesfehérvár, József A. u. 42.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Közép-dunántúli Területi Hivatala

Komárom-Esztergom Megyei Iroda

2800 Tatabánya, Népház u. 12.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Közép-dunántúli Területi Hivatala

Veszprém Megyei Iroda

8200 Veszprém, Óvári F. út 7.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Nyugat-dunántúli Területi Hivatala

9700 Szombathely, Szily J. u. 30.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Nyugat-dunántúli Területi Hivatala

Győr-Moson-Sopron Megyei Iroda

9023 Győr, Szabolcska M. u. 1./a

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Nyugat-dunántúli Területi Hivatala

Zala Megyei Iroda

8900 Zalaegerszeg, Kossuth L. utca 9.-11.

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Közép-magyarországi Területi Hivatala

1139 Budapest, Teve u. 1./a-c

 

Gyógyászati segédeszköz forgalomba hozója nem nyújthat be kérelmet, ez esetben az ellenjegyzést el kell utasítani.

Amennyiben a benyújtott dokumentumok hiányosak, és a rendelkezésre álló adatok alapján nem végezhető el az ellenjegyzés, 15 napos határidővel hiánypótlásra fel kell szólítani az eszközt rendelő orvost. A hiánypótlás elmaradása esetén az ellenjegyzést el kell utasítani.

Amennyiben a benyújtott dokumentumok alapján nem állapítható meg egyértelműen a szakmai indokoltság és/vagy alkalmasság, az OEP a beteg háziorvosától és szakorvosától, valamint a szakterület szakfelügyelőjétől véleményt kérhet, továbbá szükség esetén helyszíni ellenőrzés végezhető a biztosított lakóhelyén, tartózkodási helyén.

Az OEP illetékes Területi Hivatala a meghatározott dokumentumok kézhezvételétől számított 30 napon belül (melybe nem számít bele a hiánypótlás, kiegészítő szakvélemény kérés időtartama) dönt az ellenjegyzésről.

Az ellenjegyzés megadását vagy elutasítását a vény hátoldalán fel kell tüntetni, amit a döntést hozó ellenőrző főorvos aláírásával, bélyegzőlenyomatával és dátummal lát el.

 Amennyiben az egészségbiztosítói ellenjegyzés megadására kerül sor, az ellenjegyzett vényt az ellenjegyzést követő munkanapon a beteg részére meg kell küldeni, egyidejűleg az eszközt rendelő orvost tájékoztatni kell az ellenjegyzés megadásáról.

Amennyiben az ellenjegyzés elutasításra kerül, a vényt érvényteleníteni kell, és az elutasítást követő 5 napon belül írásbeli indoklással együtt meg kell küldeni a beteg részére, ezzel egyidejűleg az eszközt rendelő orvost írásban kell tájékoztatni az elutasítás tényéről és okáról.

 Az ellenjegyzés elutasítása ellen a beteg, illetve az eszközt rendelő orvos kifogással élhet, amiről a beteget és az eszközt rendelő orvost is tájékoztatni kell.

A kifogást az ellenjegyzés elutasításának kézhezvételétől számított 15 napon belül írásban lehet benyújtani az OEP illetékes Területi Hivatalához.

A kifogásolt ügyeket az OEP Elemzési, Orvosszakértői és Szakmai Ellenőrzési Főosztálya (Budapest, 1139 Budapest Váci út 73/A.) bírálja el a kézhezvételtől számított 30 napon belül.

Az OEP Elemzési, Orvosszakértői és Szakmai Ellenőrzési Főosztálya a lefolytatott eljárás eredményéről tájékoztatja a kifogást benyújtó személyt és az ellenjegyzést elutasító OEP Területi Hivatalt.

Amennyiben az OEP Elemzési, Orvosszakértői és Szakmai Ellenőrzési Főosztálya az ellenjegyzés megadásáról dönt, az új vényt az illetékes OEP Területi Hivatal ellenőrző főorvosa a beérkezést követően soron kívül ellenjegyzi, és postázza a beteg számára.